lørdag 25. juli 2009

Jeg har fått meg blogg!

Hei, alle sammen! Jeg er en cavalierjente som er akkurat passe stor til å være meg - Troika (eller GentleLine's Eternal Love som de også kaller meg). 11 uker er jeg visst. Men det er det mamma som holder styr på - jeg har ikke tid til sånt. Jeg kommer fra Sverige, men siden det er mamma som hjelper meg å skrive denne bloggen - og hun er flinkest i norsk - så er det nok best at hun får skrive på norsk. Mamma er glad i å skrive hun, og pappa liker å ta bilder, så da passer det fint for meg å ha min egen blogg. Jeg vil fortelle dere litt av det som har hendt meg siden mamma og pappa hentet meg i Enköping 20. juli.
Det første vi gjorde var å kjøre - masse. 94 mil ble det visst til slutt. Det var så kjedelig at jeg sov det meste av tiden. Det var en grei tur bortsett fra én ting, og det var at hver gang jeg fikk komme ut av bilen så var det noe som holdt meg fast rundt halsen min! Det fulgte etter meg og når jeg ville bort til mamma så var det mellom oss. Men det hjalp ikke samme hvor mye jeg protesterte. Nå har jeg funnet ut at det heter "bånd" og egentlig ikke er farlig. Det er egentlig ganske fint. Rosa:)
Først trodde jeg at de nye eierne mine ikke hadde noe hus siden vi var i bilen nesten hele tiden, men så fant jeg ut at de hadde et lite et bak bilen. Dagen etterpå kom vi til et større et, og mamma sa det er der vi bor, selv om vi dagen etter der igjen reiste til et stort hus, men her er vi visst bare på besøk. Men vet du at jeg har mitt eget lille hus også? Bur heter det. Det er egentlig veldig koselig der. Men BARE når jeg er trøtt!
Om natten er jeg veldig flink og sover i buret fra mamma legger meg til hun står opp. Etter at vi har vært oppe en stund sammen, spist frokost begge to og lekt, så er det tid for å vekke pappa. Når det er ferie sover pappa leeenge. Derfor er det viktig at jeg slikker masse og biter litt på ham i ansiktet hans, så vi er sikre på at det er liv i han, mamma og jeg.
Vi har noen andre i familien vår også. Det er to cavaliergutter som heter Javito og Hobby (Javito er onkelen min, sier de), men de er sååå kjedelige. Gidder ikke leke med meg:( Jeg har møtt noen andre voksne hunder også. De heter Jackie og Chester og mamma sier vi skal besøke dem mange ganger til, for de bor i huset til farmor og farfar. To valper har jeg møtt, men jeg får ikke leke med dem. Den ene er større enn meg, så jeg blir litt redd når hun løper over meg (selv om jeg synes det er litt gøy også). Den andre er bare litt mindre enn meg, men mamma sier jeg er alt for tøff for henne, bare for at jeg knurrer og hopper på og biter henne... Også har jeg snust på geiter. De luktet godt:)
Vet dere at av og til lurer jeg på om mamma tror det er "Fröken" hun har fått med seg fra Sverige, og ikke meg! For hun kaller meg for det hele tiden... Pappa kaller meg for "propell". De sier jeg er bestemt, men jeg sier jo bare fra når det er noe jeg vil. Må jo ha lov til det! De sier også at jeg er lydig og kommer når de roper, og det er jo ikke noe rart, for jeg visste lenge før de kom at jeg heter Troika:)
Her kommer noen bilder fra mine første dager i min nye familie:



Mamma liker ikke at hun ikke fikk til mellomrom mellom avsnittene og bildene, men vi lærer oss nok det etter hvert.

4 kommentarer:

  1. Kjempekoseleg Janne :)
    Fine bilde av ei skjønn lita jente :)

    Vanskeleg å lage avsnitt ja, men mellomrom mellom bildene slik at du kan skrive mellom går greit ved at du klikkar farmfor bidet du flytte nedover og klikkar linjeskift.

    Du finn utav det etterkvart :)
    Eg kan vise deg det eg kan ein gong me er saman :)

    Lukke til og hels mann og barn :)))

    SvarSlett
  2. Hei, hei!
    Det ligg ein award til Troika inne på bloggen min om de har lyst på han :)

    Eg har laga lenke til deg, kanskje fleire oppdagar denne skjønne hundefrøkena :)

    Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Hei! Så hos Marie at dette var en blogg til en liten hundefrøken og da ble jeg innterresert. Må si du er kjempesøt! Din pappa har tatt mange fine bilder av deg. En gang ønsket jeg meg en slik liten venn som deg, men da jeg, etter lang tid, fant en, ble det en annen rase. Hvis du vil se hvordan min hund ser ut kan du jo få mamma til å lete fram bloggen min, der er det mange bilder av min lille bishon fris`e som heter Emma, ja egenlig heter hun Mabrinis Bitten Emma og er 2 år. Artig blog dere har laget! Her vil jeg gjerne komme igjen. Jeg elsker små hunder. Ha det godt da, både du, din mamma og pappa.
    Hilsen fra Margit og Emma.

    SvarSlett
  4. Hei Janne.

    Så nydelig Troika var, Og slike små kan jo smelte alle hjerter.

    Har du tre hunder nå?

    Gratulerer med vel overstått, har sett bilder hos Marie, og et flott i avisen.

    SvarSlett