mandag 7. september 2009

Valpekurs og valpeshow

Som jeg fortalte sist så har jeg gått på valpekurs. Det var veldig gøy og jeg lærte masse. Men på grunn av valpekurset har vi ikke fått gått på noe mamma kaller "ringtrening". Derfor var hun veeeldig spent da vi i helga skulle på to valpeshow.
-
Lørdagen reiste vi til Karmøy til en stor gresslette. Mamma ville at vi skulle øve masse. Når jeg ser øynene hennes setter jeg meg ned, slik jeg har lært på vlpekurset. Men mamma ville visst ikke at jeg skulle sitte, så jeg måtte se på hånden hennes heller. Så lærte jeg ordentlig "stå" den dagen, og mamma var kjempeimponert.
-
Da vi skulle inn i den firkanten som heter "ringen" hoppet og spratt jeg så masse at dommeren kalte meg en kenguru. Jeg fikk andreplass av oss to som var der og fikk en fin rosett. Etterpå sa dommeren at jeg kom til å bli "stunning" når jeg får pelsen min, og at jeg kunne gått på utstilling i England. Da smilte mamma nesten rundt.
-
Neste dag reiste vi hjem til Sandnes igjen. Da var utstillingen på asfalt - og det er lettere å gå på. Vi trente mye før det var vår tur, alene og sammen med de fire andre cavaliervalpene. Det virket visst, for jeg vant over de andre. Senere ble jeg plukket ut som en av de sju beste i showet, men det får man ingen premie for.
-
Valpekurs
-
Jeg trener med pappa
-
Sitt
-
Dekk
-
Avslapning
-
Valpeshow
-
Står så fint jeg kan (og jeg skal bli enda flinkere).
-

1 kommentar: